fredag 30 maj 2008

Forts Fyrtiofjärde dagen

Just det, glömde ju... Fick ett brev från Fertilitetscentrum där det stod att tre ägg går till frysen, om vi vill och skriver på papprena. I fem år kan de ligga där. (Naturligtvis inte aktuellt i mitt fall med tanke på att jag är 40+) Men ändå. Tre ägg! Va! Än kan tanten! 11 ägg hade jag från början, sex befruktades och delade sig, fyra fina blev kvar. Det tycker jag är överraskande bra. Med tanke på allt tjat om gamla kvinnor och den lilla chansen att få till det, är jag rätt stolt, faktiskt. Läser om andra, betydligt yngre kvinnor, som fått få ägg och ibland inga befruktade alls.
Läkaren sa till oss, efter ET, att chansen att vi får behålla embryot är 45-50 procents chans. Det är rätt mycket mer än de 15-17 procent hon sa till oss från allra första början...

Inga kommentarer: