fredag 30 maj 2008

Fyrtiofjärde dagen

Känner mig inte särskilt nervös, konstigt nog. Jag mår så bra att det känns som om allt kommer att gå bra. Naturligtvis kan jag ha jättefel, inser det. Men känner mig lugn. Har heller ingen längtan efter att ”tjuvtesta” i förväg, som jag läser om på alla chattar, forum och bloggar. Vet dessutom att gravtestet kan visa falskt positivt om man testar för tidigt.

Ikväll ska jag på fest och det är nu problemen börjar. Jag måste låtsas dricka vin. Skulle jag dricka vatten skulle alla fråga varför och ingen tror nuförtiden på någon som är vit bara för man äter pencillin... Och jag vet inte vad annars jag ska skylla på. Så jag får fejka och gå omkring och vara nervös att folk ska se att jag faktiskt inte dricker...Och nästa vecka fyller en av mina bästa vänner år och jag vet att hennes fester brukar bli sjöslag, och då ska jag låtsas igen. Och efter midsommar drar jag och sambon på semester och då är det ännu större problem – vi kommer att umgås med många vi känner och alkohol är med i bilden varje dag från eftermiddag till sen natt. Jag kommer inte att kunna fejka i flera veckor. OM jag fortfarande är gravid då kommer jag bli tvungen att berätta för folk, fastän det är på tok för tidigt. Jag kommer då bara att vara i fjärde-femte veckan... Känns inge bra, men hur ska jag annars göra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej :-) jag har tidigare kännt samma sak. Men numer tänker jag så här. Jag är vuxen o jag gör som jag vill (är 32 år). Berätta tydligt o bestämt att du festat så mycket så att du bestämt dig för att ta en vit period. Detta har jag faktiskt gjort tidigare trots att jag inte var gravid eller precis gjort IVF. Det var inte konstigt då och borde inte vara konstigt nu. Det är bara en själv som är känslig. Visst kommer folk att bua och tycka du är trist. Men var bara bestämd o berätta dessutom hur bra du mår o hur gott du sover. Det kommer att gå jättebra :-) Köp med en flaska Billabong från systemet alkholfritt bubbel som är gott!

Colette van Luik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Provrörsbloggen sa...

Ja du... Nu är kanske det problemet i vilket fall som helst över... Tror jag fått missfall idag.
:-(