lördag 19 april 2008

Tredje dagen

På middag hemma hos en vän igår. Väskan låg i hallen och jag hörde inte mobilen när det pep från googlekalendern att jag skulle ta dagens tredje nässpray. Tycker redan det är jobbigt att behöva att komma ihåg att spraya tre gånger om dagen, men får väl försöka påminna mig själv om att det är en kort tid som detta ska pågå. Sambon läste i papprena att om man missar ett enstaka spray är det okey, så jag har inte förstört något, i alla fall.

Muntorrheten blir bara värre. Dricker och dricker men tycker bara det hjälper temporärt. Undrar om det är vanligt att kvinnor i klimakteriet blir muntorra eller om det bara är läkemedlet som orsakar det? Kan inte låta bli att fundera på om det här på något sätt gör att jag kommer att hamna tidigare i klimakteriet? Tänk om inte mensen kommer igång som vanligt sedan? Tänk om det här laborerandet gör att kroppen inte reagerar normalt? Står inget i papprena om det, så klart, men det ligger å andra sidan inte i Fertilitetscentrums intresse att skrämma upp patienterna.

Inga kommentarer: