fredag 18 april 2008

Andra dagen

Känner en enorm muntorrhet och torrhet i alla slemhinnor. Och så har jag ett märkligt ringande ljud i öronen, nästan som om jag befann mig i ett vakum. I övrigt smakar nässprayet rätt äckligt. När det rinner ner för halsen känns det metalliskt.

Fertilitetscentrum ringde. Fakturan de skickat ut var felaktig, vi får IVF för det gamla priset, 29ooo istället för 32000. Alltid något. Och vi behöver inte betala förrän ägguttaget görs i mitten av maj.

Ringde sedan själv Fertilitetscentrum i Stockholm för att berätta att jag börjat med nässprayet. Visste inte om de ville veta det eller inte. Det visade sig att de vill att jag ringer först när blödningen kommit igång. Och de vill de veta exakt hur den ser ut och beter sig... Helst ska den vara större än normalt. Och kommer den inte igång alls kan det vara en äggblåsa som börjat växa i buken och då måste den punkteras. Barnmorskan sa att runt 1 maj bör jag ha börjat med injektionerna.

Allt känns fortfarande overkligt. Kan inte ta till mig det, märker jag. Känns mer som om jag håller på att medicinera för någon sjukdom, inte som om att jag håller på att mecka med kroppen för att lura den att släppa en massa ägg ifrån sig. Och det känns verkligen inte som om vi håller på att försöka skaffa barn. Det är en så absurd tanke att jag inte kan pressa fram en endaste mental bild av det.

Inga kommentarer: