söndag 20 april 2008

Fjärde dagen

Sover oroligt. Vaknar törstig och tänker mycket på det här, på biverkningar tex. Mest tänker jag på rent fysiska saker som kan drabba mig. Det här med viktuppgång stressar mig jättemycket. De senaste dagarna har jag varit jättenoga med vad jag ätit, ändå märker jag att vågen står still och till och med pekar lite uppåt. Beror det på nedreglingen? Önskar mensen (eller blödningen, det är ju faktiskt inte riktig mens) kunde komma igång så jag kunde sluta med sprayet.

Apropå vikt och förändrad kropp i samband med graviditet. Läser artiklar om kvinnor som får barn. Charlotte Perrelli berättar att hon hade svårt att gå ner i vikt efter sitt andra barn. Hon sa att det nog berodde på att hon var äldre då än när hon fick första. Men hon faktiskt bara 33 år när hon blev mamma andra gången... Herregud, hur ska det inte vara för mig då? Försöker klamra mig fast vid de goda exemplena. Som Salma Hayek som faktiskt var 41 när hon blev mamma. I en tidning klagar hon dock över sömnbrist... Men snygg som vanligt är hon. Sedan har jag ju tre nära vänner som var 39, 41 och 42 när de blev mammor. De två sistnämnda var förstagångsföderskor, och det har gått bra och alla tre är ganska smala igen. Och mormor var också gammal när hon fick barn. Hon var dock inte särskilt smal, utan snarare lite mullig och med stora hängbröst, men vet inte hur hon såg ut innan hon blev mamma.

Inga kommentarer: